azadi88

ندای آزادی خواهان ایران

azadi88

ندای آزادی خواهان ایران

سلام خدابر آزادی

 

 

خبر: 

۱- به قرار اطلاع آقایان منصور نبی زاده و فرزندش (از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس ) و نیز جاوید رمضان پور و احمد مرادی (از فعالان سیاسی) از مهمترین چهره های دستگیر شده در بندر عباس پس از نا آرامی های شهری در بندر عباس از حبس آزاد شده اند 

۲- به قرار اطلاع دکتر «شهریار مشیری» رییس پیشین دانشگاه آزاد بندر عباس و نماینده سابق بندرعباس در مجلس قبل واز منتقدین جدی احمدی نژاد نیز پس از یک روز حبس و بازجویی آزاد شده اند. 

مشیری اولین نماینده ای بود که فاش ساخت سولات کنکور دانشگاه ملی نیز در سال های اخیر ودر دولت احمدی نژاد لو رفته و فروخته شده است مشیری از نمایندگانی بود که۹ به همراه اکبر اعلمی طرح عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد را در مجلس هفتم طرح کردند. 

۳- «مسعود پاکزاد »سردبیر نشریه محلی سفیر جنوب در بندرعباس و مسوول کمیته دانشجویی میر حسین موسوی  و علی رضا درویش نژاد سردبیر نشریه صدف نیز که در بازداشت به سر می بردند آزاد شده اند 

۴- به قرار اطلاع هنوز تعدادی از جوانان و داشجویان بندرعباسی دستگیر شده در نا آرامی های این شهر هنوز در حبس به سر می برند خواهشمندیم ما را مطلع کنید.  

 

اطلاع:  

در نماز جمعه قبلی خامنه ای در تهران از پاسدارن اعزامی از بندرعباس به عنوان نمازگزار در داخل دانشگاه تهران استفاده شد.چهره این افراد از طریق نمایش تلوزیون قابل شناسایی برای همسایگان شان شده و موجب شرمساری را پیش آورده  

اطلاع: موسوی بیانیه ای جدید داد  

  میرحسین موسوی در بیانیه هفتم خود با تاکید بر حق ملت ایران در استفاده از ظرفیت های قانون اساسی برای ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخیر و پس از آن روی داده، آورده است: تحلیل نادرست دولت از شرایط اجتماعی حاکم، راه را برای نفوذ بیگانگان در تحولات کشور باز می کند. بیانیه جدید رییس جمهور موسوی را این جا ببینید(لینک) 

 

خبر:  

قرار بود امروز به یاد شهدای روزهای اخیر مراسمی در دانشگاه تهران ویا بهشت زهرا گرفته شود وکروبی هم در آن سخنرانی کند که البته مراسم به صورت رسمی لغو شد اما مردم کار خودشان را کردند خبرهای کامل تر را خواهیم نوشت 

عکس: 

تصویر لبخند مادرانه این زن لبریز از امید است او شجاعانه ترس را در خانه جا نهاده است این امیدواری سبز به آینده را تکثیر کنیم

نظرات 11 + ارسال نظر
مظفر جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:21 ب.ظ http://2bonhalili.blogfa.com

‫سلام همشهری ممنون از خبر رسانی هرمزگان ، در خبررسانی وافشای حقایق موفق باشی.

یه دوست جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

ادامه بده ندا جون

موفق باشی

یه دوست دیگه جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:49 ب.ظ

کار خوبی می کنی

.... شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:12 ب.ظ

"پطر گونچاروف"، ویژه خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه،

اوضاع در جمهوری اسلامی ایران به طور حتم در مرحله حساسی قرار دارد. اغلب در چنین شرایطی حل اوضاع بسیار غیر منتظره هم هست. روحانیون بلندپایه ایران آماده بررسی مسئله تغییر رهبری دائم العمر آیت الله "سید علی خامنه ای" هستند.

بر اساس گزارش برخی از رسانه های گروهی، مقامات ایرانی در شرایط دو دستگی در میان رجال مملکتی امکان و پیامدهای تغییر رهبری را ارزیابی می کنند. در کل چنین سناریویی مغایر قانون اساسی ایران نیست. به همین خاطر ساختار سیاسی جمهوری اسلامی شورای خبرگان رهبری مرکب از 86 روحانی عالیربته را در نظر گرفته که مسئله بررسی و تغییر رهبر در صورت ناتوانی جسمانی و یا شرایط غیر مترقبه در ایران را بر عهده دارند.

بدون تردید در چنین شرایطی چهره "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس جمهور اسبق و رقیب اصلی آیت الله خامنه ای، در میان رجال ایرانی، بسیاری کلیدی است. رفسنجانی در حال حاضر ریاست شورای خبرگان رهبری و مجلس تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد.

گزینه تغییر رهبر انقلاب به خودی خود طی تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی ایران بی سابقه است. البته نه به خاطر اینکه آیت الله خامنه ای بلافاصله بعد از "امام خمینی" بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران به رهبری رسید. مسئله جای دیگری است. بعید به نظر می رسد که در آستانه این وقایع به ذهن کسی خطور می کرد که ممکن است کار به تغییر رهبری منتهی شود. موقعیت و حکم رهبری مادام العمر از ابتدا مفهوم خدشه ناپذیری و صلاحیت عملکرد دارنده آن را در خود دارد که به نوبه خود رهبر را از هرگونه شک و ظن دور می کند. اما اینک بحث تغییر رهبری در میان است. چه اتفاقی افتاده است؟

انتخابات در ایران نشان داد که نه تنها دو دستگی میان رجال سیاسی و روحانیون رخ داده بلکه جامعه نیز در کل به دو دسته تبدیل شده است. این در حالیست که بحران اصلی جامعه ایران نه بر اثر اختلاف در روش های اصلاح طلبان و اصول گرایان در زمینه های اقتصادی و سیاست خارجی بلکه بر اثر جسارت کسانی رخ داده که خود را فریب خورده بشمار می آورند. خیابان ها بیشتر از دانشجویانی پر شده که "تب" مقابله میان اطلاح طلبان و اصولگرایان را بوجود آورده اند. خیابان ها در آتش فریب خوردگان می سوزند. حال این مسئله تا چه اندازه برای رژیم خطرناک است؟

سیستم "مردم سالاری" که توسط روحانیون شیعی ایران طراحی شده به نوع خود منحصر بفرد است. این سیستم آمیزه ای از ارزش های اجتماعی متمایل به دموکراسی با در نظر گرفتن بی چون و چرای ارزش های اجتماعی اسلامی است.

روشن است که ایران با پیروی کامل از فرایض اسلامی طبیعتا به کشوری فقهی مبدل شده که ایدئولوژی و سیاست آن کاملا بر اساس قوانین شرعی تنظیم شده اند. همه چیز می توانست مساعد باشد اما در شرایط رشد روز افزون تورم و افزایش روند بیکاری، مناقشه میان "آحاد مردم" و رژیم دور از انتظار نبود. نیاز به عاملی بود که جریان "خیابان ها" را منجر شود.

انتخابات ریاست جمهوری هم در حقیقت همان محرک لازم بود. برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران مردم خواستار اهمیت قائل شدن برای رای خود هستند نه تصمیم شورای روحانیون. شعار" رای من چه شد؟" عملا به سمبل این مبدل شده است.

نکته جالب توجه سخنان "ابوالحسن بنی صدر" اولین رییس جمهور ایران در این زمینه است که یکی از معماران انقلاب اسلامی سال 1979 محسوب می شود. از نظر وی مهمترین عامل موثر و سرنوشت ساز پیروزی انقلاب اسلامی در آن زمان عامل حضور خودجوش و سیل آسای ملت بود. اوضاع کنونی دقیقا یادآور همان سناریوست. به گفته یکی از مسئولین ستاد "میر حسین موسوی"، آنها خود نیز چنین انتظاری نداشتند و خواستار خاموش کردن شعله خشم ملت هستند. اما چگونه؟ مردم در خیابان ها دیگر به این سخنان توجهی ندارند.

البته حکومت خواستار آن نبود که دعوای خانوادگی به بیرون درز پیدا کند. وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی نیز بر همین اساس رسانه های گروهی خارجی را از تهیه اخبار و گزارش از محل تظاهرات بدون مجوز ویژه از حکومت، بر حذر داشت.

پلیس نیز خبرنگاران خارجی و داخلی را بازداشت نموده و عکس ها و فیلم هایی که آنها از محل تظاهرات گرفته اند را ضبط نموده است. از ابتدای این ناآرامی ها دولت بدون تعلل شروع به بازداشت نمودن خبرنگاران نموده است. در میان آنها رییس انجمن خبرنگاران ایران، خبرنگار کانادایی "نیوزویک" و خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی دیده می شوند که دولت ایران وی را "عنصر نامطلوب" اعلام کرده است. دلیل این بازداشت ها و ممنوعیت ها طبیعتا بدون توضیح باقی مانده است. در حال حاضر همه به یک اندازه از جمله آیت الله خامنه ای، احمدی نژاد، رفسنجانی به نجات رژیم تمایل دارند. اما دلایل شخصی آنها و دافعه های موجود میان ایشان، اتحاد و یافتن راه های سازشکاری میان آنها را غیر ممکن ساخته است.

به گفته یکی از منابع آگاه در قم، رفسنجانی نظر مساعد شورای تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان برای بررسی مسئله خلع رهبری در مجلس خبرگان را جلب کرده است.

رفسنجانی احتمالا از سوی آیت الله سیستانی یکی از رهبران بانفوذ شیعه که همزمان در ایران و عراق مورد احترام قرار دارد، نیز جلب حمایت نموده است. بر اساس اطلاعات موجود فعلا مسئله وجود جانشین برای وی مطرح نیست. حداقل به طور موقت به جای رهبر قرار است که شورای رهبری انجام وظیفه کند. اما بر اساس گزارشات دیگر، قرار است که یکی از چهره های قدیمی در میان روحانیون یعنی "آیت الله صانعی" بعنوان فرد مورد نظر معرفی شود.

تغییر خامنه ای بدون تردید استعفای احمدی نژاد از پست ریاست جمهوری را به همراه خواهد داشت. البته ممکن است که این مسئله به آرامش خیابان ها منجر شود، اما بحث دیگر آنست که آیا این مسئله مدت زیادی ادامه پیدا خواهد کرد؟ حال بعید به نظر می رسد که رژیم ولایت فقیه بتواند به احیای ظاهری "مردمسالاری دینی" بسنده کند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 3 تیرماه

... شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:20 ب.ظ

اگر قائله سیاست مقابله با آمریکا به حمله نظامی جدی به ایران ختم شود، احمدی نژاد در موقعیت بسیار مخاطره انگیزی قرار خواهد گرفت. وی با درک این مطلب در سخنرانی خود در خصوص پیروزیش در انتخابات ریاست جمهوری برای دیالوگ با آمریکا ابراز آمادگی نمود.

"ویکتور کرمنیوک" (Victor Kremeniuk) معاون مدیر انستیتوی آمریکا و کانادای آکادمی علوم روسیه طی مصاحبه ای با "گازیتا.رو" مسائل مربوط به امکان بهبود روابط میان آمریکا و ایران و نقش روسیه در این زمینه توضیحاتی داد.

سئوال: صحبت در مورد دیالوگ میان ایران و آمریکا در زمان قبل از انتخابات در آمریکا آغاز شد. حال آنها توجیهی ندارند؟

پاسخ: فعلا که توجیهی نداشته اند. اما هنوز صحبت در این زمینه زود است. رسما به طور علنی هیچ چیزی درباره دیالوگ گفته نشده و به همین خاطر هم اتفاقی نیفتاده است. از نظر من آمریکا منتظر بود که چه کسی در انتخابات پیروز می شود. امیدوار بود که موسوی پیروز شود. احتمالا در آن صورت بهتر و راحت تر بود: تبریک پیروزی به وی و نشان دادن راه بهبود روابط. اما احمدی نژاد پیروز شد. یعنی بعبارت دیگر باید با وی سر صحبت را باز کرده و چیزی به او پیشنهاد نماید. بعلاوه احمدی نژاد در سخنرانی که به مناسبت پیروزی خود ایراد نمود با الهام گرفتن از ایده موسوی برای دیالوگ با ایالات متحده آمریکا ابراز آمادگی نمود. به همین خاطر می توان انتظار داشت که تهران و واشنگتن گام هایی را در راه نزدیک شدن بر خواهند داشت. اماعامل بی ثباتی در تهران مزاحم این امر شد و عاقلانه ترین تدبیر رییس جمهور آمریکا انتظار خواهد بود که تظاهرات اپوزیسیون به چه ختم خواهد شد.

ایران باید مشکلات انباشته شده خود را حل کند. بخشی از محافل سیاسی ایران حل اوضاع را در تشدید خشونت ها و حمایت از جنبش های رادیکالی می بیند(احمدی نژادو طرفدارانش). عده دیگر درک می کند که ایران باید مدرنیزه شود و باید صنایع خود را در زمینه های بسیاری نوین سازد. صنایع ایران از نظر فنی فرسوده شده و باید با تجهیزات نو آن را احیا نمود و برای این منظور روابط دیگری با کشورهایی که می توانند فناوری های مدرنی را در اختیار ایران قرار دهند مانند آلمان، فرانسه و روسیه باید آغاز شوند.

سئوال: اینکه احمدی نژاد کرسی قدرت را از دست نداد به معنای حفظ سیاست سابق است و یا ممکن است که تحت تاثیر روحیات اپوزیسیونی مردم مسیر آن تغییر کند؟

پاسخ: احمدی نژاد از دسته آن رهبران سیاسی نیست که بتوان گام های وی را محاسبه کرد. وی غیر قابل پیشبینی است و می تواند رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد اما از نظر من، وی برای پیروزی در انتخابات از مقابله با آمریکا هر استفاده ای که می توانست، کرد. به همین منظور قاطعیت، عدم سازشکاری، حتی خشونت و ایمان خود به ایده آل های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت. اما حال باید زندگی را ادامه داد.

اگر سیاست مقابله با آمریکا مثلا با حمله نظامی جدی علیه ایران به پایان برسد، آنوقت چه؟ ایران به احتمال قوی بازنده آن جنگ خواهد بود و آنوقت است که احمدی نژاد با خودنمایی هایی که انجام داده در وضعیت بسیار نابسامانی قرار خواهد گرفت. این عاقبت بسیار ناخوشایندی برای دوران حکومتی وی خواهد بود. به همین خاطر اگر اوباما به وی گوشه چشمی نشان دهد، فکر می کنم که احمدی نژاد واکنش نشان خواهد داد.

سئوال: این نزدیکی در چه شکلی می تواند رخ دهد؟

پاسخ: در هر شکلی. مشکلات بسیاری از زمان گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران از سال 1979 انباشته شده است. بعنوان مثال مسدود سازی اعتبارات ایران در آمریکا، محاصره اقتصاد و نظامی. می توان با گام های کوچکی مثلا با لغو ممنوعیت ها و محدودیت هایی که 30 سال پیش توسط آمریکا مقرر شده بود، آغاز کرد. می توان کلا با حرکتی مستقیم آغاز نمود: دیدار اوباما و احمدی نژاد را برنامه ریزی کرد مثلا در نیویورک و یا اروپا. از هر چیزی می توان آغاز کرد. اما در هر حال باید منتظر بود: باید دید که این مقابله در حالت کنونی میان اپوزیسیون و رژیم به چه ختم خواهد شد.

سئوال: از نظر شما کلیه سناریوهای توسعه روابط میان آمریکا و ایران هنوز امکان پذیر هستند؟

پاسخ: باید گفت که خیر. همه چیز تغییر کرده و برخی از گزینه های حذف شده است. اما نمی توانم بگویم که چه چیز. من حتی نمی توانم امکان حمله هوایی به ایران را کاملا حذف کنم. حتی خود اوباما نیز هیچ قولی در این باره نخواهد داد. وی احتمالا می خواهد که ایرانی ها درک کنند که اگر مذاکرات به هم بخورد و کار به جاهای باریک بکشد، آنها می توانند منتظر حمله ای سنگین باشند. و در این صورت هیچ کس نمی تواند اوباما را متوقف کند. به همین خاطر چرا باید اعلام کند که قصد حمله ندارد؟ باید ایرانی ها فکر کنند که وی می تواند و اینکار را خواهد کرد.

سئوال: آیا امکان دارد که اوباما در اجلاس مسکو مسئله ایران را مطرح سازد و تلاش کند که نظر روسیه را به برقراری دیالوگ با ایران جلب نماید؟

پاسخ: البته آمریکا می خواهد که روسیه در این روند شرکت کند و به آغاز برقراری روابط با ایران مساعدت نماید. روسیه امکانات خوبی در این زمینه دارد اما وسیع نیستند.

روسیه نمی تواند آزادانه عمل کند: ما با ایران روابط چند جانبه ای داریم. روابط اقتصادی، انرژی، شرکت در سازمان همکاری های شانگهای. روابط دوستانه با ایران برای مسکو باید حفظ شود. به همین خاطر امکانات بسیاری داریم و بر خلاف آمریکا حداقل آزادی عمل در مورد ایران.

سئوال: سناریو کره شمالی برای کاربرد در موضوع ایران احتمال دارد؟

پاسخ: این مسئله نیز می تواند رخ دهد. اما ایران وظایفی را که کره در برابر خود قرار داده، ندارد. کره شمالی نیاز حیاتی به بمب دارد: این تنها راه حیات این رژیم است. ایران چنین مشکلی ندارد. برای تهران برنامه هسته ای بیشتر بلندپروازی است تا استراتژی حیاتی. ممکن است که روش همان باشد اما بدون استراتژی کاملا سیمای دیگری دارد. استراتژی ایران و کره شمالی در رابطه با غرب کاملا متفاوتند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 4 تیرماه

آنتیـ.ـگون شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:01 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

از درویش نژاد خبر داشتم و دیگران رو نه ... مغسی ... اگه خبر دیگه ای هس بنویس لطفن ...

نیلوفر شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ http://nasseria.blogfa.com

سلام دوست عزیز
اسم وبلاگ هرمزگانی دیدم دلم نیومد عرض ادب و احوالپرسی نکنم امیدوارم موفق باشید فقط امیدواریم همه بتونیم انسانیت خودمون رو حفظ کنیم و برای کسب قدرت جان انسانهای مظلوم رو به خطر نیندازیم و همه در همه حال قصد خدمتگزاری و جلب رضایت خدا رو مد نظر داشته باشیم به امید آنروز ....

سحر شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:12 ب.ظ

هی دلت خوشه ها.

موسوی سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:20 ق.ظ

آقا من بالاترینی نیستم . اما شما که هستید این ٫یشنهاد مرا اطلاع رسانی کنید :همه در مراسم تشییع جنازه شاعر گرانقدر درگذشته محمد حقوقی شرکت و آنرا به تطاهرات اعتراضی تبدیل کنیم.

دوست و هموطن یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ق.ظ

تا ۱۸ تیر این برنامه را به هر طریق ممکن منتشر کنیم.

این متن برای کپی و تکثیر و این نقشه برای راهنمایی و مشخص کردن نقاط دسترسی تهیه شده است برای روز راهپیمایی پلاکاردها و شعارهای افشاگرانه در دخالت روسیه در انتخابات ایران به همراه داشته باشید. فیلم و عکس و در صورت امکان تهیه رنگ سبز برای سبز کردن کف خیابانها به همراه داشته باشید. از لوازم آرایشی استفاده نکنید و همراه خود سیگار، بطری آب، و دستمال تمیز به منظور دفع اثر گاز اشک آور داشته باشید. این متن را در وبلاگهای خود منتشر کنید،

بندرعباس
1- بازار ماهی – بولوار ساحلی – ستاره جنوب
2- سه راه دلگشا – بولوار ساحلی – ستاره جنوب
3- میدان قدس – فلکه برق – بولوار ساحلی – ستاره جنوب
4- میدان شرسعتی – میدان شاه حسنی – بولوار ساحلی – ستاره جنوب4- دروازه کازرون – چهارراه گمرک – چهارراه پارامونت – خیابان مشیرفاطمی – فلکه ستاد
5- شاهچراغ – چهارراه نمازی – فلکه شهرداری – چهرراه زند – فلکه ستاد
6- دروازه اصفهان – - فلکه شهرداری – چهرراه زند – فلکه ستاد

مینا پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ب.ظ

چه قدر آدم باید بیکار باشه که راه بیفته دنبال حرف ها و کارهای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد